IFPI Global Music Report 2022: Sedma godina uzastopnog rasta glazbenih prihoda


Ukupni prihodi od snimljene glazbe porasli su do najveće apsolutne vrijednosti od 25.9 milijardi dolara na godišnjoj razini, izvijestila je Svjetska diskografska federacija na globalnoj konferenciji za novinare održanoj u Londonu. Porast od 18.5 posto na godišnjoj razini, najveći koji je ikada zabilježio IFPI. ‘Rast prihoda zabilježen je u svim segmetima glazbenog poslovanja sa snimljenom glazbom i u Hrvatskoj’, potvrdila je Hrvatska diskografska udruga.

Rast prihoda od snimljene glazbe najvećim dijelom potanut je prihodima od pretplatama uvjetovanog glazbenog streaminga no rast prodaje zabilježili su i svi fizički formati. Foto: IFPI GMR 2002 – State of Industry Screenshot

Globalno tržište snimljene glazbe je tijekom 2021. godine poraslo za 18.5 posto, stoji u godišnjem izvještaju Svjetske diskografske federacije (IFPI) koje je ovoga utorka predstavljeno na globalnoj konferenciji za medije u Londonu.  Porast je, prvenstveno, potaknut porastom pretplata na streaming servisima, a ukupni podaci pokazuju da su ukupni prihodi za 2021. godinu iznosili 25.9 milijardi dolara. Svjetska diskografska federacija je organizacija koja predstavlja diskografsku industriju u cijelom svijetu, a jedna od članica IFPI-ja je Hrvatska diskografska udruga (HDU).

Globalna prodaja glazbe raste sedmu godinu zaredom u svim regijama svijeta i na svakom od deset najvećih svjetskih tržišta. Rast od 18.5 posto u odnosu na prethodnu godinu najveći je koji je ikada zabilježio IFPI. Porast prihoda od streaminga s pretplatom porastao je 21.9 posto koji su iznosili 12.3 milijardi dolara. Dodatni zamah rastu prihoda omogućio je i snažan rast prodaje fizičkih izdanja – što se zbilo prvi puta u posljednja dva desetljeća – ali i rast prihoda od prava na izvođenje.

Ukupni prihodi od glazbenog streaminga, koji uključuju plaćenu pretplatu i oglasimo podržano slušanje glazbe na digitalnim servisima, porastao je za 24.3 posto i dosegnuo 16.9 milijardi dolara odnosno 65 posto ukupnih prihoda od snimljene glazbe na globalnoj razini. Porast od fizičkih formata iznosi 16.1 posto, a prava na izvedbu (mala diskografska prava) porasla su za 4 posto. Porast prodaje CD-a ostvario se prvi puta u ovom stoljeću, a potražnja za izdanjima na vinilu porastao je za 51 posto. Prihodi od izvođenja predstavljaju 9.4 posto ukupnih prihoda.

Gotovo polovica prihoda od snimljene glazbe dolazi od pretplatom uvjetovanog streaminga.
Foto: IFPI GMR 2022 – State of Industry Screenshot

Diskografske kuće kontinuirano rade na tome da se rezultati kontinuiranog rasta potaknu u širem glazbenom ekosustavu. Svjetska diskografska federacija ustiče kako lokalni diskografski timovi s svojim poznavanjem struke ulažu u lokalne umjetnike i različite žanrove podupirući njihov razvoj. Na tržištima s visokim potencijalom rasta širom Azije, Latinske Amerike i Afrike – kao i na zrelijim tržištima poput Europe i Sjeverne Amerike – idiskografske kuće omogućuje snaženje i poticanje kontinuiranog napretka izrazito živopisnih i raznolikih ekosustava na lokalnim razinama, ističe se.

Izvršna direktorica IFPI-ja Frances Moore je, otvarajući konferenciju za novinare, izrazila zabrinutost u vezi s događajima u Ukrajini i humanitarnom krizom koja je nastala: ‘IFPI stoji s našim kolegama diljem glazbene zajednice u našoj podršci za hitnu humanitarnu pomoć izbjeglicama i našim pozivom na prekid naslija.’

Komentirajući Global Music Report 2022, Francis Moore je podvukla: ‘Širom svijeta diskografske kuće sudjeluju na vrlo lokalnoj razini kako bi podržale različite glazbene kulture i doprinijele razvoju glazbenih ekosustava u nastajanju. To čine zagovarajući lokalnu glazbu i stvarajući prilike da ta lokalna glazba dosegne globalnu publiku. Kako sve više svjetskih tržišta sazrijeva, ona se pridružuju ostalima i na taj način doprinose bogatom, međusobno povezanom globalnom svijetu glazbe.’

‘Slijedom toga’, objasnila je izvršna direktorica Svjetske diskografske federacije, ‘današnje glazbeno tržište najkonkurentnije je otkada pamtimo. Obožavatelji uživaju u glazbi više nego ikada i to na mnogo različitih i novih načina. Sve to stvara izrazito velike mogućnosti umjetnicima. Oni koji se odluče za partnerstvo s diskografskom kućom, čine to kako bi imali koristi od podrške koju pružaju agilni, izrazito odgovorni globalnih timovi stručnjaka. Glazbeni eksperti im  se posvećuju u pomoći za postizanjem kreativnog i komercijalnog uspjeha, kao i izgradnji dugoročne karijere.’

Predstavljajući Izvještaj, Francis Moore je rekla kako glazba ima jedinstvenu moć povezivanja i istaknuli nove mogućnosti: ‘Kako se tehnologije i online okruženje nastavljaju razvijati i širiti, tako se povećavaju i kreativne prilike za dijeljenje glazbenih iskustava – od metaverzuma do sadržaja u viodeo igrama. Diskografske kuće su stoga uložile u ljude i tehnologije kako bi pružile nova, izrazito interaktivna iskustva i pritom evoluirale načine na koje umjetnici mogu uspostaviti veze sa svojim fanovima.’

Kontinuirani porast prihoda od snimljene glazbe znači da se industrija u apsolutnim prihodima, izraženima u američkim dolarima, popela iznad rekordne razine iz 1999. godine, kada je IFPI počeo izvještavati o globalnoj prodaji glazbe i kada je glazbena industrija vrijedila 24.1 milijardu dolara, prenosi Billboard. Piratiziranje glazbe i pad fizičke prodaje su 2014. godine doveli do pada vrijednosti tržišta na 14 milijardi dolara, podsjeća se.

Pregled krivulje godišnjih prihoda pokazuje kako je, u apsolutnom iznosu, nadmašena rekordna 1999. godina. Foto: IFPI GMR 2022 – State of Industry Screenshot

Porast pretplatnika na streaming servisima iznosi 80 milijuna i sada postoji 523 milijuna korisnika koji plaćaju servise za glazbeni streaming u odnosu na 443 milijuna koliko ih je bilo u 2020. godini. Svjetska diskografska federacija navodi kako je streaming vodeći format prihoda i da je prihod od snimljene glazbe porastao u svakoj svjetskoj regiji tijekom 2021. godine.

Prihodi u Europi, drugoj najvećoj svjetskoj regiji po prihodima od snimljene glazbe, porasli su za 15.4 posto. Radi se o naglom porastu u odnosu prethodnu godinu, kada je stopa rasta iznosila 3.2 posto. Sva najveća tržišta u regiji zabilježila su dvoznamenkasti postotni rast: Velika Britanija (+13.2%), Njemačka (+12.6%) i Francuska (+11.8%).

Kada govorimo o posebnostima svjetskih regija, regija Sjedinjenih Država i Kanade nadmašila je stopu globalnog rasta s porastom od 22 posto. Samo tržište Sjedinjenih Država poraslo je za 22.6 posto, a kanadski prihodi od snimljene glazbe porasli su za 12.6 posto. Azija je porasla za 16.1 posto, a najveće tržite je Japan s porastom od 9.3 posto. Slijedeći trendove, Azija je imala značajan udio u prihodima od prodaje fizičkih formata i on iznosi 49.6 posto.

Bliski Istok i Sjeverna Afrika su prvi puta izdvojeni kao zasebna regija unutar Global Music Reporta, a doživjeli su najveću stopu regionalnog rasta u svijetu, a on iznosi 35 posto. Osobito snažan pokretač rasta bio je glazbeni streaming koji ima 95.3 posto udjela na tržištu. Podsaharska Afrika, također prvi puta izdvojena u godišnjem izvještaju, zabilježila je rast prihoda, uglavnom potaknutom streamingom, a on iznosi 9.6 posto. U ovoj regiji je posebno snažan rast prihoda od streamanja glazbe potpomognutom oglasima, a taj rast iznosi 56.4 posto.

Latinska Amerika ima jedan od najvećih udjela streaminga za bilo koju regiju (85.9 posto tržišta), a stopa rasta je jedna od najvećih u svijetu i iznosi 31.2 posto. Australazija je zabilježila rast od 4.1 posto, a Australija (+3.4%) je ostala među 10 najboljih tržišta na svijetu. Novi Zeland je zabilježio rast prihoda od streaminga što je dovelo do rasta ukupnog tržišta od 8.2 posto.

Deset najvećih svjetskih tržišta redom čine: Sjeidinjene Države, Japan, Velika Britanija, Njemačka, Francuska, Kina, Južna Koreja, Kanada, Australija i Italija.

Rast prihoda zabilježen je u svim regijama svijeta i na svim tržištima čije podatke bilježi Svjetska diskografska federacija. Foto: IFPI GMR 2022 – State of Industry Screenshot

‘Rast prihoda zabilježen je u svim segmetima glazbenog poslovanja sa snimljenom glazbom i u Hrvatskoj’, poručuju iz Hrvatske diskografske udruge i ističu kako je izrazito povećanje interesa za glazbeni streaming, ali i prodaju glazbenih izdanja na vinilu. ‘Na taj način je i naša zemlja posve usklađena s trendovima globalnog glazbenog poslovanja, a naši diskografi time pomažu širenju optimizma u kompletan glazbeni ekosustav u Hrvatskoj i svijetu. Stručnjaci u domaćim diskografskim kućama predani su u nastojanju da pomognu potaknuti uspjehe domaćih izvođača i drugih sudionika industrije i na globalnoj razini’, ističe HDU povodom predstavljanja Global Music Reporta koji je objavila Svjetska diskografska federacija.

Francis Moore je na konferenciji za medije istaknukla kako je zabilježen porast na svakom od pojedinačnih lokalnih tržišta uključenih u izvještaj. Među njima se nalazi i hrvatsko tržište snimljene glazbe.

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s